Miłego dnia, dzisiaj jest: piątek, 01 lipca 2022r.

Ciąża i obraz ciała

Ciąża powoduje wiele zmian w twoim ciele. Niektóre z tych zmian mogą być trudne lub bardzo niewygodne. Ponadto, po porodzie, twoje ciało może potrzebować trochę czasu, aby powrócić do poprzedniego stanu, lub może nigdy nie powrócić całkowicie do tego, jak wyglądało przed ciążą. Chociaż zmiany te są naturalne, niektóre kobiety mogą mieć problemy z utrzymaniem pozytywnego wizerunku ciała podczas ciąży i po jej zakończeniu. Możesz nauczyć się, jak radzić sobie z odczuciami dotyczącymi zmian zachodzących w Twoim ciele podczas ciąży i po jej zakończeniu. problemy przyszłych matek

Jak ciąża wpływa na obraz ciała?

W przypadku niektórych kobiet ciąża może powodować problemy z obrazem ciała, których wcześniej nie miały, lub pogorszyć problemy z obrazem ciała. W czasie ciąży twoje ciało przechodzi kilka zmian, w tym przyrost masy ciała. Zmiany hormonalne spowodują, że żołądek i piersi będą się powiększać, gdy dziecko rośnie, a organizm przygotowuje się do karmienia piersią. Możesz rozwinąć rozstępy, gdy twoje ciało stanie się większe.

Czasami Twoja skóra wybuchnie trądzikiem. Możesz również być znacznie bardziej zmęczony niż zwykle i częściej mieć wahania nastroju. Negatywny nastrój może sprawić, że będziesz mieć niezdrowe lub negatywne myśli o swoim ciele. Poczucie komfortu ze swoim ciałem przed ciążą może pomóc Ci przejść przez fizyczne i emocjonalne zmiany podczas ciąży. Dowiedz się więcej o tym, jak poprawić swój wizerunek ciała.

Jak mogę kochać i akceptować moje ciężarne ciało?

Kobiece ciała zachwycają zdolnością odżywiania i rodzenia dziecka. Niektóre zmiany w ciele związane z ciążą są niewygodne, ale wszystkie wspierają rosnące dziecko. Ciąża nie trwa wiecznie.

• Skoncentruj się na pozytywnej pracy, jaką wykonuje twoje ciało. Twoje ciało się zmienia, aby pomóc dziecku rosnąć i rozwijać się. To normalne.

•Wyraź swoje uczucia. Porozmawiaj ze swoim partnerem, rodziną lub przyjaciółmi o tym, jak się czujesz. Zamknięcie uczuć tylko pogorszy twoje samopoczucie.

• Regularnie uprawiaj aktywność fizyczną. Lekkie pływanie lub spacer może pomóc oczyścić umysł i skupić się na obrazie ciała. Dowiedz się więcej o aktywności w czasie ciąży.

• Wypróbuj jogę prenatalną (jeśli Twój lekarz, pielęgniarka lub położna się z tym zgadza). Joga pomaga skupić się mniej na wyglądzie ciała, a bardziej na związku między ciałem a umysłem.

• Spróbuj masażu (jeśli twój lekarz, pielęgniarka lub położna jest z tym w porządku). Masaż może złagodzić stres i niepokój oraz sprawić, że poczujesz się bardziej komfortowo we własnej skórze.

• Dowiedz się jak najwięcej o ciąży. Ucząc się, będziesz wiedział, czego się spodziewać i poczujesz większą kontrolę.

• Poszukaj wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego, jeśli go potrzebujesz. Nie ma wstydu w proszeniu o pomoc. Zrób to dla siebie i swojego dziecka. Porozmawiaj ze swoim lekarzem lub pielęgniarką o tym, gdzie znaleźć wsparcie.

Jak mogę odzyskać moje ciało sprzed niemowlęcia?

Ciąża zmienia Twoje ciało na wiele sposobów. Po urodzeniu dziecka Twoje ciało musi przystosować się do stanu, w którym nie jest w ciąży. To zajmie trochę czasu. Niektóre kobiety odkrywają, że ich ciała nigdy nie wracają do stanu sprzed zajścia w ciążę. To też jest w porządku. Wszystkie kobiety, bez względu na to, czy mają dzieci, czy nie, wraz z wiekiem doświadczają zmian w swoim ciele.

Karmienie piersią w jak największym stopniu po porodzie pomoże w produkcji hormonu oksytocyny. Jednym z efektów oksytocyny jest to, że pomaga zmniejszyć rozmiar macicy. Wybór zdrowej żywności i regularna aktywność fizyczna to najlepsze sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów podczas ciąży. Dołącz do siłowni, która oferuje opiekę nad dziećmi lub zabierz dziecko na spacer po okolicy. Jeśli karmisz piersią, spalisz więcej kalorii niż zwykle. Dowiedz się więcej o tym, jak zdrowo się odżywiać podczas karmienia piersią.

Obraz ciała: kochanie swojego ciała przed, w trakcie i po ciąży

Pokochanie swojego wizerunku ciała przed zajściem w ciążę może pomóc Ci przejść przez fizyczne i emocjonalne zmiany podczas ciąży. Pozytywny obraz własnego ciała nie dotyczy tego, jak wyglądasz, ale jak się czujesz. Ma to kluczowe znaczenie w ciąży, ponieważ nastąpią zmiany w ciele, których nie możesz kontrolować. Pomocne jest również zrozumienie, dlaczego twoje ciało przechodzi te zmiany.

Według Ann Douglas, autorki Nieoficjalnego przewodnika po posiadaniu dziecka, „Kobieta, która czuje się dobrze ze sobą, będzie celebrować zmiany, jakich doświadcza jej ciało w czasie ciąży, z niecierpliwością czeka na wyzwanie związane z porodem i chętnie zaakceptuje fizyczne i emocjonalne zmiany okresu poporodowego.”

Kochanie swojego ciała, gdy jesteś w ciąży:

Świadomość, że zmiany w Twoim ciele są niezbędne dla Twojego rozwijającego się dziecka, jest wystarczającym powodem, aby przyjąć te zmiany!

Zrozumienie, co Twoje ciało robi dla Twojego dziecka: Gdy tylko jajeczko zostanie zapłodnione i wszczepione do macicy, twoje ciało zaczyna przechodzić zmiany. Te zmiany są wynikiem wzrostu i rozwoju Twojego dziecka. Twoje dziecko ma system podtrzymywania życia płodu, który składa się z łożyska, pępowiny i worka owodniowego. Łożysko wytwarza hormony niezbędne do utrzymania zdrowej ciąży i dziecka.

Te hormony pomagają Ci przygotować nasze piersi do laktacji i są odpowiedzialne za wiele zmian w Twoim ciele. Będziesz mieć wzrost krążenia krwi, który jest potrzebny do podtrzymania łożyska. Ten wzrost krwi jest odpowiedzialny za ten cudowny „blask ciąży”, który możesz mieć.

Metabolizm ciąży

Twój metabolizm wzrośnie, więc możesz mieć głód i chęć jedzenia więcej. Twoje ciało potrzebuje więcej składników odżywczych, aby nakarmić Ciebie i Twoje dziecko. Twoja macica powiększy się, a worek owodniowy zostanie wypełniony płynem owodniowym. Płyn owodniowy chroni Twoje dziecko przed uderzeniami i upadkami.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby pokochać swój wizerunek ciała w czasie ciąży: Ćwiczenia podczas ciąży mogą pomóc Ci poczuć się sprawną, silną i seksowną. Według American College of Obstetricians and Gynecologists kobiety w ciąży są zachęcane do wykonywania co najmniej 30 minut dziennie przez całą ciążę, chyba że lekarz zaleci inaczej.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu ćwiczeń ZAWSZE skonsultuj się z lekarzem. Aby uzyskać więcej informacji na temat ćwiczeń w czasie ciąży, zapoznaj się z sekcją Odżywianie i ćwiczenia.

Rozpieszczaj się:

Podaruj sobie masaż ciała lub metamorfozę. Idź na zakupy, weź ciepłą kąpiel z bąbelkami lub idź na spacer na zewnątrz. Skoncentruj się na zajęciach, które sprawią, że poczujesz się zdrowo i wykorzystaj jak najlepiej te cudowne 9 miesięcy!

Miej dobrą sieć wsparcia: Dobrym pomysłem jest otaczanie się pozytywnymi ludźmi. W czasie ciąży możesz być bardziej podatna na negatywne mówienie do siebie, co może mieć na ciebie negatywny wpływ. Jeśli czujesz, że nie otrzymujesz wsparcia, którego potrzebujesz, podziel się tym z otoczeniem.

Może to też cię zainteresuje:

Dodaj komentarz