Miłego dnia, dzisiaj jest: niedziela, 23 lutego 2020r.

Co mogą zaproponować profesjonaliści od marketingu?

Kto pracuje w agencjach marketingowych? Czy są to ludzie, którzy zakończyli jakieś szkoły edukujące w tej dyscyplinie? I tak, oraz nie. Posiadaczom agencji reklamowych w większości wypadków nie zależy tak w samej rzeczy na absolwencie jakiegokolwiek praktycznego kierunku. Ważne, by był kreatywny, pomysłowy i pracował z pasą. To oczywiście nie świadczy, że pracę w takiej agencji może znaleźć każdy. Pracodawcy chętnie angażują osoby, jakie zakończyły studia humanistyczne. Ciepło zauważani są wychowankowie takich kierunków, jak filologia polska lub dziennikarstwo. Mogą oni wykonywać pracę jako copywriterzy, gdyż tworzenie logicznych tekstów nie sprawia im większej trudności oraz z lekkością operują słowem. W agencjach wolno też spotkać np. grafików-zapaleńców, jacy wcale nie przerwali informatyki, jednakowoż są świetni w tym, co robią.

Każda agencja marketingowa ma zwykle parę działów. Ich ilość zależy do wielkości firmy, nieraz jednak występuje w filiach podział na: dział handlowy, dział kreacji, dział produkcji, dział promocji, dział strategii (analiz) itp. Dział kreatywny to miejsce, w którym pracują ludzie pełni pomysłów. Kogo można tam spotkać? Na samym czubku marketingowej hierarchii stoi dyrektor kreatywny. Jest to osoba nadzorująca cały proces kreacji, a też obowiązkowa za całokształt powstającej strategii marketingowej. Jest koordynatorem zespołu mu podlegającego.

Odpowiada również za to, aby budżet przeznaczony na daną kampanię został właściwie spożytkowany – sprawdź Cold mailing – Interim Sales. Podwładnym dyrektora kreatywnego jest dyrektor artystyczny. Postać ta zajmuje się uzgodnieniem działań pomysłowych, wszystkiego tego, co połączone jest z artyzmem, sztuką w trakcie procesu powstawania reklamy. Art director (bo tak jest częściej, z angielska, zwany) nadzoruje też imprezy promocyjne połączone z produktem. W dziale pomysłowym spotkamy też naturalnie copywriterów. Są to osoby odpowiedzialne za tworzenie sloganów reklamowych. Współpracują z art directorem i grafikami. Gigantyczne agencje marketingowe posiadają nawet kilkanaście takich zespołów kreatywnych, a są również takie, w jakich nie ma copywritera. Wiele zależy od potrzeb firmy.

Może to też cię zainteresuje: