Miłego dnia, dzisiaj jest: niedziela, 15 grudnia 2019r.

Gadżety reklamowe jako perfekcyjna reklama

Wydawać by się mogło, że rozmieszczenie reklamy w Internecie od razu zapewni nam sukces i pozyskamy wielu oryginalnych klientów. Jakkolwiek sprawa okazuje się pod żadnym pozorem nie być taką prostą. Ewidentnie, ogłoszenie w sieci jest sporo tańsze, a przy tym bardziej efektywne niż reklama w innych mediach. Jedna czy jest lepsza aniżeli standardowe gadżety jak Skrobaczki samochodowe? To zależy. Wypada niemniej jednak przestrzegać pewnych zasad. Po pierwsze musimy dogłębnie wiedzieć, do kogo kierujemy opisującą nas propozycję. Bezsensem jest zaśmiecanie sieci naszymi marketingami. Gra toczy się o to, aby trafiły one do należytych odbiorców, czyli naszych potencjalnych konsumentów. Wiedząc, komu pragniemy sprzedać artykuł lub też usługę, łatwo możemy zdecydować, gdzie najefektywniej umieścić naszą klarowną propozycję.

Jeżeli wyprzedajemy wózki dziecięce, najlepszym miejscem na umieszczenie reklamy będą fora oraz portale dla młodych matek. Jeżeli zaś ogłaszamy, że podejmiemy się prowadzenia księgowości w firmie, ulokujmy to ogłoszenie na forum dla menedżerów lub portalu ofiarowanym gospodarce oraz prowadzeniu interesów. Kiepskie dobranie grona odbiorców to jeden z nadrzędnych błędów popełnianych przez reklamodawców.

Innym takim błędem będzie nietrafiona forma reklamy. Gra toczy się tutaj o kwestię wizualną, lecz też o to, czy mamy do czynienia z banerem, wyskakującym okienkiem, czy zdjęciem. Trudno oczekiwać, żeby reklama kancelarii adwokackiej w przebojowych odcieniach różu i pomarańczu przyczyniła się do zdobycia większej ilości konsumentów. Bardziej ewentualne, że zostaniemy potraktowani raczej z przymrużeniem oka. Z kolei reklama zabawek dla dzieci powinna być raczej kolorowa a nie utrzymana w tonacji szarości. Chyba, że decydujemy się na zdobycie elementu zaskoczenia. Nie zawsze przyniesie on jednak zamierzone wyniki. Kolejnym niebezpiecznym błędem może być podanie zbyt ogromnej lub ewentualnie nadmiernie małej ilości wiadomości. Jeśli zaoferujemy potencjalnym odbiorcą zanadto długi i monotonny tekst do przeczytania, ekspresowo się znudzą i porzucą lekturę nie kończąc jej. Jeżeli zaś ograniczymy się wyłącznie do podania danych kontaktowych, nasze ogłoszenie wydać się ma okazję podejrzane. Poza tym nie będzie wiadomo, czego gruntownie dotyczy.